Minden idők egyik legjobb filmjében, a Nagyításban van egy jelenet, amely látszólag mellékszála a film (kriminológiai) főáramának. Thomas, a fotós egy terembe téved, ahol egy beat-együttes koncertezik lelkes tizenévesekkel körülvéve. A lassan-lassan extázisba kerülő zenészek egyike a hangulat csúcspontján ledobja az elektromos gitárját a földre, és összetapossa, majd a tomboló-csápoló közönség felé hajítja annak darabjait. A fiatalok egymást taposva törik magukat, hogy megszerezzék a rendkívül értékes gitárdarabot, amely hogy hogy nem, de Thomas kezében landol. Thomas testi épségét veszélyeztetve fúrja ki magát a tömegből, majd eszeveszetten kimenekül a teremből a gitár nyakával. Ahogy kiér a szabad levegőre, mint értéktelen tárgyat elhajítja a gitárt. Egy járókelő felveszi, majd ő is elhajítja. A koncerttermen kívül a gitárdarab már semmit sem ér. A felnőtté válás e ragyogó filmjében Thomas megtanulja a leckét: minden viszonylagos. Ami neki halálosan fontos kérdés (hogy tudniillik ki ölte meg a pár perce még egy nővel enyelgő férfit, illetve ki tüntette el a hulláját a parkból), az mást nem érdekel, és bár tudja, hogy a teniszpályáról kirepülő teniszlabda a képzelet játéka, neki vissza kell dobnia a pályára ahhoz, hogy tagja legyen egy nagyobb közösségnek.
Az eltört gitárdarab mint szubkulturális érték
2013.10.19. 18:26 Dr. Gerevich József
Szólj hozzá!
Címkék: felnőtté válás szubkulturális érték tomboló tizenévesek beatkoncert
A bejegyzés trackback címe:
https://mozis.blog.hu/api/trackback/id/tr75586904
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.